Wednesday, December 22, 2010

NotisRingkas :)


Kawankawan. Harap maaf. Tiada post baru buat empat hari akan datang.

KENAPA?

Sebab, adalah sorang budak pompuan tu akhirnya sedar diri da lama tak balik kampung, akhirnya berpeluang pulang ke negeri jelapang padi yang sudah tiga tahun tidak dijejakinya.


Saya anak Kedah. Lahir kat Kedah. Mak orang Kedah. Ayah orang Pulau Pinang. Kesimpulannya,


UTARA ASLI! :D



Nama je orang Kedah tapi jarang sangat balik sana sebab sedara dekat suma ada di Kuala Lumpur dan Selangor.


Esok, saya akan bertolak pulang ke Kedah bersama keluarga. Perancangannya ialah saya nak borong tudung, nak bawak waktu sambung belajar nanti. Patutnya borong kat Kelantan kan? Tapi hujung tahun lepas saya da ke sana. Pun ada beli tudung jugak. Harap2 kat Kedah ada la stok tudung cantikcantik dan murahmurah yang saya berkenan. Amin. Hehe.


Best tau Kedah. Apa yang best? Urm, nanti saya cerita lanjut dalam post baru. Nama pun notis. Takkan nak cerita panjang2 kan. (-_-)


Kalau da esok baru bertolak, kenapa hari ni tak boleh buat post baru yang menarik? Kenapa end up buat notis yang ‘lame’ ni?


Urm, disebabkan terlalu teruja, ibarat nak beli kereta baru, saya tak dapat fikir subjek yang best. Yang terbayang hanya cendol dan rojak yang sedap gila kat Batu 13 Jitra, pergi Bukit Wang mandi sungai, sawah padi merata2.

* Rasa terawang2 sekejap*


Kalau kawankawan jenis selalu je balik kampung, mesti korang tengah rasa,


“ Balik kampung je kot. Apsal minah ni kecoh, semangat, excited semacam?” (-_-)


Eh, orang da lama tak balik, tiga tahun tuh! Biarla nak excited pun! BOOOO! :p


Saya ni budak kampung sebenarnya. Waktu umur 8 tahun baru pindah Kuala Lumpur. Itu yang seronok semacam tiapkali nak balik sana. Lain betul suasana kat sana dan KL. Tiapkali balik, mesti teringat betapa mudah dan riangnya zaman kanak2 di kampung dulu.


Plus, esok saya akan drop kejap kat MRSM Taiping, amik Sijil SPM. Dengan Sijil 1119 jugak. Da lama gila baru nak amik. Ada lagi ke tak pun saya tak pasti. Hehe.


Harap2 di Kedah nanti, saya dapat pelbagai idea baru untuk dijadikan subjek dalam post yang mendatang. Buat sementara itu, tolong doakan kami sekeluarga selamat pergi dan pulang ye, insyAllah. :)


Jaga diri kawankawan! InsyAllah jumpa lagi minggu depan! :D